2013 - röviden

Az örökkévalóságok meg a sokéves hagyományok nem sokat jelentenek nekem, mert folyton azt tapasztalom, hogy ha már nincs kedvem valamihez, úgysem csinálom tovább csak azért, mert előtte már sokszor/sokáig csináltam. (Ha pedig újra kedvem támad valamihez, akkor újra csinálni kezdem.)

Szóval, egészen ma estig úgy gondoltam, hogy idén nem lesz év végi lista a 2013-as kedvenc könyveimről, de aztán mégis lett – a csábítás, hogy telerakhatok egy posztot ön-linkekkel, egyszerűen ellenállhatatlan. Viszont magyarázni, egymondatos összegzéseket írni most nem akartam – kattintsatok a linkekre, s akkor elolvashatjátok részletesen, hogy miért szerettem ezeket a könyveket annyira. Mert az biztos, hogy ezeket szerettem a legjobban ebben az évben (időrendben):

Javier Marías: Beleszerelmesedések

Patti Smith: Kölykök – Just Kids

Colum McCann: Hadd forogjon a nagyvilág – Let the Great World Spin

Jonathan Franzen: Javítások – The Corrections

Angela Carter: The Magic Toyshop

Jennifer Egan: Az elszúrt idő nyomában – A Visit from the Goon Squad (ami már 2011-ben is az egyik kedvencem volt, és idén újra az lett)

Jay McInerney: Fények, nagyváros – Bright Lights, Big City

Címkék: lista, egó