Játék - tíz kérdés

liebster.jpgNéhány héttel ezelőtt kaptam ezt a körbeadós-kérdezgetős díjat  – köszönöm! Az alábbiakban Katherine Grey kérdéseire válaszolok.

1. Mi a legfrissebb, teljesíthető könyvvágyad?
Hm, talán az, hogy megszerezzem Jennifer Egan összes könyvét – már csak egy hiányzik.

2. És melyik a legteljesíthetetlenebb?
Némi gondolkodás után arra jutottam, hogy nincs ilyesmi. Úgy értem – valahogy nem szoktak különleges vágyaim lenni, csak egyszerű, viszonylag könnyen teljesíthető fajták.

3. Mi alapján rendezed el a könyveidet a helyükön?
Az egy sorozatba tartozó könyvek (Modern Könyvtár, Európa Zsebkönyvek, Penguin Popular Classics) együtt vannak, a többi meg látszólag összevissza. De persze van rendezési elv: hogy tetsszen nekem, ahogy egymás mellett vannak. Ez leginkább valamiféle hangulati/érzelmi összeférhetőséget jelent – az Öngyilkos szüzek például biztos nem lehetne az Amerikai psycho mellett.

4. Szoktál-e könyvet venni ajándékba?
Igen. (De főleg saját könyveket szeretek ajándékba adni.)

5. Ha igen, miért, ha nem, miért nem?
Nem vagyok valami kreatív, és nem szeretek vásárol(gat)ni, viszont egész jól el tudom képzelni, hogy kinek milyen könyv tetszene, úgyhogy számomra ez a létező legegyszerűbb módja az ajándékbeszerzésnek.

6. Volt-e már, hogy becsomagoltál egy könyvet (pl. újságpapírba), hogy magaddal vihesd valahova olvasni?
Nem volt.

7. Használsz könyvjelzőt?
Igen. Rendes könyvjelzőt, meg belépőjegyeket, meg névjegykártyákat, meg mindenfélét.

8. Ott voltál a Könyvhéten?
Igen, életemben először. De most sem a könyvek miatt mentem, hanem az emberek miatt, akikkel csak ritkán találkozom, vagy akikkel még sosem találkoztam. Mindenesetre szuper volt.

9. Melyik a kedvenc filmed?
Az Amerikai szépség. Egyszer írtam is róla, itt.

10. Melyik a kedvenc filmed, amit könyvből forgattak?
A Szabadság útjai. (Az valószínűleg tiszta véletlen, hogy ezt a filmet is Sam Mendes rendezte, mint az Amerikai szépséget.)

Címkék: játék, egó