Játék

Liebster.jpgA legújabb körbeadós-kérdezgetős játékot Katherine Greytől és Lobótól is megkaptam – köszönet érte. Kellene magamtól is mondanom magamról tizenegy dolgot, meg tovább is kéne adnom, de ezeket a részeket kihagyom, most csak Katherine és Lobo kérdéseire válaszolok.

Katherine kérdései:

1. Ha teheted, kérlek, áruld el, miért az a blogod neve, ami?

Mindenképpen azt akartam, hogy köze legyen a névhez, amit már vagy hét éve használok a neten, és ami meg Thomas Pynchon Entrópia c. novellájához kötődik. De hogy hogyan jött pont ez a név, azt nem tudom. Aznap, amikor elkezdtem a blogot, hirtelen jött a blogolhatnék (vagyis megvolt már, de akkor mégis váratlanul tört elő), hirtelen jött a név, hirtelen jött a sablon, aztán mindhárom megmaradt.

2. Mi az első két dolog (esetleg szó), ami eszedbe jut az olvasással kapcsolatban?

Az erkélyem. (Tudom, ez csak egy dolog, de nyáron az olvasás meg az erkély megbonthatatlan egységet képez bennem.)

3. Mi volt a legfurcsább hely vagy szituáció, ahol olvastál már?

Úgy emlékszem, egyszer egy templomban (nem vallásos könyvet).

4. Általában hány könyvet olvasol egyszerre?

Regényt általában egyet, amivel párhuzamosan néha olvasok novellákat vagy non-fictiont. Nagyon néha pedig egyszerre olvasok egy regényt magyarul, és egyet angolul.

5. Mi a véleményed arról, ha valaki félbehagyja egy könyv olvasását?

Mélységes csodálattal nézek mindenkire, aki ezt meg tudja tenni. Sajnos én olyan rettentően kényszeres vagyok, hogy majdhogynem képtelen vagyok könyveket félbehagyni.

6. Rendszerezed-e valahogy a könyveidet (polcrend, katalógus stb.)?

Van egy füzetem, amiben számon tartom a könyveimet. De hogy ez mire jó, azt nem tudom, mert a valóságban káosz van a polcaimon. A kedvenc könyveim az első sorban vannak, de ha véletlenül olyasmire van szükségem, ami nincs szem előtt, akkor kb. az összes polcot fel kell túrnom, mert fogalmam sincs, mi hol van a hátsó sorokban.

7. Mi a véleményed az e-könyv-olvasóról, neked van-e?

Nekem nincsen, és még mindig idegenkedek/félek tőle. Egyébként biztos szuper dolog.

8. Mi hat rád jobban: egy könyv borítója, vagy egy könyv fülszövege?

A borító, mert arról mindenféle dolgok az eszembe jutnak. Különösen szeretek olyan könyveket olvasni, amikről nem tudok semmit, csak megtetszik a borítójuk. (És még nagyon hatnak rám a főleg az angol nyelvű könyvek első/utolsó oldalait elárasztó kritikaidézetek. Újra és újra, számtalan pofáraesés után is mindig képes vagyok elhinni ezeknek, hogy a kezemben lévő könyv ilyen-olyan okokból kifolyólag az irodalom csúcsa.)

9. Gyűjtesz-e valamit a könyveken kívül, ha igen, mit?

Nem, semmit. (De egyébként könyveket sem. Az amúgy nem túl tekintélyes méretű könyvgyűjteményem kb. 80%-ától szívfájdalom nélkül képes lennék megválni.)

10. Melyik a kedvenc magyar városod és miért?

Szeretek minden olyan várost, ahol van folyó.

11. Szereted-e a magas sarkú cipőt (máson vagy magadon)?

Másokon szeretem, de én sosem hordtam, nem nekem való. (Magas sarkúban szerintem nem nagyon lehet rendesen gyalogolni. Én legalábbis nem tudok.)

Lobo kérdései:

1. Ki a kedvenc szerelmespárod?

A kedvenc szerelmespárom egy nem-szerelmes pár az utóbbi éveim egyik kedvenc könyvéből: Marian és Duncan Margaret Atwood The Edible Woman című regényében (amiről már írtam sokat). Nem szerelmesek, meg nem is egy pár, de nagyon bírom, ahogy egymással viselkednek, igazi modern, elcseszett nem-kapcsolat az övék.

2. Van olyan téma szerinted a könyvkiadási palettán ami mostanában alul van reprezentálva?

Szerintem nincs. Bár mostanában túl sok a furalényes könyv, azért találok épp elég olyan könyvet, amiben emberek vannak. Az olyanokat szeretem, és nem hiszem, hogy valaha kifogyok belőlük.

3. Mi volt a kedvenc gyerekkönyved?

Bodó Béla Brumi Mackóvárosban című könyve. Imádtam, százszor olvastam, salátává gyűrtem úgy hat-hétéves koromban.
 
4. Mikor voltál utoljára moziban és mit néztél meg?

Nem emlékszem. Azt tudom, hogy legutóbb a Blue Valentine c. filmet akartam nagyon-nagyon megnézni, amit többször is adtak a helyi nem-plázás moziban, de mindig csak a következő héten vettem észre, hogy az előző héten épp műsoron volt. (Azóta végre megnéztem ezt a filmet, épp a múlt héten. Nagyon tetszett.)
 
5. Mi a kedvenc tévésorozatod?

Pár évvel ezelőtt, amikor épp nagyon ráértem, nagyon bírtam a House-t és a Kés/alatt c. sorozatot. Akkor pár hét alatt mindegyikből megnéztem három-négy évadot, aztán dolgozni kezdtem és azóta sem nézek sorozatokat. De ezekre szívesen emlékszem vissza.
 
6. Mennyi időt töltesz blogok olvasásával naponta?

Egy órát biztosan, a nem-könyves blogokat is beleértve.

7. Hol nyaralnál a legszívesebben?

New Yorkban. Az ideális gyaloglóterepnek tűnik, én meg nagyon szeretek gyalogolni (nem sétálni).

8. Szoktál hangosan olvasni?

Nem szoktam.

9. Fontos neked, hogy egy könyvnek te legyél az első tulajdonosa?

Egyáltalán nem, sőt szeretem, ha egy könyvben benne van egy idegen (vagy ismerős) neve, papírfecnije, aláhúzásai meg mindenféle egyéb nyomai.
 
10. Ha nem kapod vissza a kölcsön adott könyvet, szólsz érte?

Ha szükségem van rá, akkor szólok. Ha elvagyok nélküle, akkor hagyom akármeddig, akárkinél.

11. Miért blogolsz?

Mert szeretek írni és mert szeretem, hogy ezt mindennap elolvassa néhány (amúgy nagyon kevés) ember. Szóval alighanem puszta önzésből.

Címkék: játék, egó